در اواخر سال ٢٠١٣ آلودگی‌های بد افزاری سه برابر می‌شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
در اواخر سال ٢٠١٣ آلودگی‌های بد افزاری سه برابر می‌شود
نوشته شده در چهار شنبه 24 ارديبهشت 1393
بازدید : 229
نویسنده : Reza Mehdizadeh

بنا به یافته های منتشر شده در آخرین گزارش امنیتی شركت مایكروسافت، اواخر سال 2013 تعداد رایانه های در حال اجرای ویندوز كه به نرم افزارهای مخرب آلوده شده اند سه برابر افزایش یافته است. بنا به این گزارش، در سه ماهه سوم سال 2013 از هر 1000 رایانه به طور متوسط  5.8 رایانه به بدافزار آلوده شده است اما این تعداد در سه ماهه چهارم 17 رایانه از هر 1000 رایانه بوده است.

 

Tim Rains، مدیر بخش Trustworthy Computing مایكروسافت این افزایش آلودگی به بدافزارها را به "Rotbrow"  نسبت می دهد. Rotbrow در دسته نرم افزارهای مخرب دسته بندی نمی شود بلكه به عنوان"dropper"  شناخته می شود كه می تواند نرم افزارهای دیگر را بر روی سیستم دانلود كند. این برنامه می تواند توسعه دهنده های مخرب مرورگر را نیز دانلود نماید. مایكروسافت نسبت به این عملكرد Rotbrow به شركت های امنیتی هشدار می دهد كه این برنامه را مسدود نمایند.

شركت مایكروسافت اواخر ماه دسامبر سیستم تشخیص Rotbrow را به ابزار Malicious Software Removal خود اضافه كرده است. هم چنین در این گزارش آمده است كه تعداد آسیب پذیری‌ها در محصولات مایكروسافت كه میتوانند از راه دور مورد سوء استفاده قرار بگیرند در فواصل سال 2010 تا 2013 حدود 70 درصد كاهش یافته است.



:: برچسب‌ها: الودگی , بد افزار , ویندوز ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: